اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است
سرخط خبرها

جامعه روحانیت کوتاه می‌آید یا حداد عادل و هوادارانش؟

  • کد خبر: ۵۴۱۴۰
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
جامعه روحانیت کوتاه می‌آید یا حداد عادل و هوادارانش؟
شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب به حدی از نتیجه کار انتخابات مجلس یازدهم و بستن لیست واحد راضی بود که هنوز لیست مجلسش در بهارستان مستقر نشده، خبر داد برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آستین بالا زده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب به حدی از نتیجه کار انتخابات مجلس یازدهم و بستن لیست واحد راضی بود که هنوز لیست مجلسش در بهارستان مستقر نشده، خبر داد برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آستین بالا زده است.
 
اما ورود جامعه روحانیت مبارز به سازوکار انتخاباتی و میزبانی این تشکل سنتی و سیاسی برای جلسات وحدت اصولگرایان، نشان داد که گویا رضایت همه تشکل‌های اصولگرا از شورای ائتلاف به یک میزان نیست. پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، اما در گفتگو با اعتمادآنلاین می‌گوید شورای ائتلاف و جامعه روحانیت مبارز رقیب هم نیستند. او در‌این‌باره گفت: «در جمنا هم اختلاف‌نظر‌های درون‌گفتمانی وجود داشت، اما بالاخره با اقناع‌سازی و منطق، کار به نتیجه واحد رسید.»
 

هشدار عضو جامعه روحانیت مبارز به اصولگرایان

در این سو حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ پرسش برنا که «آیا وحدت دقیقه نودی اصولگرایان این‌بار برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، می‌تواند همه اصولگرایان را راضی کند؟» تصریح کرد: «اگر اصولگرایان به‌دنبال خدمت به مردم، حفظ نظام و دلسوزی باشند، دور هم می‌نشینند و مشکلاتشان را حل می‌کنند؛ بنابراین اصولگرایان باید ببینند مصالح جامعه و کشور چیست، آن را انتخاب کنند، نه اینکه هر‌کدام به طرف منافع خودشان بروند. اگر وضعیت این‌گونه باشد، مثل گذشته نتیجه نخواهد داد، اما اگر بنا باشد که مانند برخی سنوات، متأسفانه هر‌کدام خیال کنند که رئیس‌جمهور است و در این دوره هم دور هم جمع نشوند، بازنده خواهند بود.»
 

اصولگرایان بی‌رقیب، سه دسته شده‌اند

 
اصولگرایان از هم‌اکنون دو دسته شده‌اند؛ شورای وحدت و شورای ائتلاف، جداگانه سعی دارند محوریت وحدت یا ائتلاف را پیش ببرند. این در‌حالی است که به نظر می‌رسد هر دو گروه، از جذب جبهه پایداری ناکام مانده‌اند. در این صورت باید گفت حداقل تا انتخابات‌۱۴۰۰ و شورا‌های شهر و روستا باید انتظار سه لیست اصولگرایانه را داشته باشیم. شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت فعال شده و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب که در وزارت کشور به‌عنوان جبهه ثبت شده‌اند، با مسئولیت غلامعلی حداد عادل فعال است. شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب همان شورایی است که خروجی‌اش مجلس اصولگرایان فعلی شده؛ خروجی‌ای که مشخص است برخی از اصولگرایان از آن ناراضی هستند و به‌همین‌دلیل حاضر نشده‌اند دوباره ذیل آن گرد هم آیند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->